Thursday 8 April 2010

Voihan kukka.

Mulla ei todella ole vihreää peukaloa tai mitään sinne päinkään. Tapan järjestelmällisesti kaikki kasvit - myös kaktukset. Tosin nyt on säilynyt hengissä yksi viherkasvi viime syksystä asti. Tungin sen silloin syksyllä sopivaan ruukkuun ja olen antanut sen olla onnellisesti siinä.

Kunnes eräs kaunis päivä aloin havaita laajenemisen merkkejä. Hankin jo kuukausi sitten isomman ruukun, mutta mullan haku on antanut odottaa itseään. Tänään kuitenkin ruokakaupassa näin pienen multapussin ja tartuin siihen tarmokkaasti "Tänään vaihdan sen ruukun isompaan". Ja näin tein. Mutta ei ollut helppoa. Kasvin juuret oli täyttänyt sen koko vanhan ruukun niin että se oli megajumissa. Vaivalla sain sen kuitenkin juurineen revittyä irti ja vaihdoin uuden ruukun tilalle.

Toivottavasti mun kasvi selviää tästä rääkistä.




3 comments:

  1. Mulla on samanlainen kukkanen ja se kasvaa ihan hirmusta kyytiä kanssa, on ehkä maailman helppohoitosin yksilö!
    miau

    ReplyDelete
  2. Löysin blogisi vasta äsken. Palmuvehkan kuuluu olla liian pienessä ruukussa. Meilläkin on niitä kaksi, eikä olla vielä vaihdettu kumpaankaan isompaa ruukkua. Silloin kun ostettiin ensimmäinen, kukkakaupan täti neuvoi, ettei ruukkua tarvitse vaihtaa useampaan vuoteen (?)

    Blogisi on todella viihtyisä, tulen uudestaankin vierailulle.

    Anni

    ReplyDelete
  3. Anni kiitos vinkistä! Mä olen niin uuno noiden kasvien kanssa ettei tietoa ja taitoa oikein löydy ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails